Kategori: IT Management \ Kundeservice

Nå blir det personlig: Social messaging inntar support og kundeservice

Kunder foretrekker i stigende grad å kontakte virksomheter via de samme kanalene som de bruker til å kommunisere med venner. Kunder har skiftet preferanser uvanlig raskt når det gjelder hvilke kanaler de foretrekker å bruke til service og support.

Tjenester som Facebook Messenger og WhatsApp foretrekkes i stadig større grad, og bare i 2020 steg populariteten av social messaging-tjenester med 110 prosent. 

 

Men hvilke konsekvenser har det for kundestøtten når brukere i økende grad foretrekker å kommunisere på omtrent samme måte med virksomheter som med venner? Hvordan avspeiler det endrede kommunikasjonsmønsteret seg i måten man bør planlegge og designe kundeopplevelsen på? Hvordan spiller chatboter inn? 

Få en oversikt i denne hvitboken fra Zendesk.

·      Disse kanalene foretrekker kundene å kommunisere på – og slik styrker du samtalen

·      Slik bruker du meldingstjenester til å gi bedre kundeservice 

·      Lær hvordan du kombinerer kanaler og bruker chatboter