Å drive en stor organisasjon er en bragd i seg selv. For å holde orden på alt og sørge for at organisasjonen kan vokse trenger du riktig teknologi og partner.
Med så mange leverandører der ute, hvordan vet du hvem som er riktig for deg?
Nyere analyser gjort av Forbes viser at B2B markedet vil være dobbelt så stort som B2C markedet i 2020, fordi nettbutikker som blir operert av og for leverandører, distributører og grossister responderer til det økende behovet blant forbrukere som ønsker å kjøpe på nett. Når konkurransen blir hardere, blir marginene mindre og det tvinger B2B selskaper til å digitaliseres for å opprettholde sin konkurransedyktighet, samt minske utgifter. Det er dog mange B2B selskaper som fortsatt mangler teknologien og kunnskapen som er nødvendig for å levere en god kundeopplevelse. Øk konverteringer, forenkle komplekse B2B og B2C forretningsprosesser, utvikle bedriftsrelasjoner, øk din bunnlinje og betjene kundene dine via alle kanaler med skreddersydde tilnærminger.
Har det blitt viktigere at tallene er korrekte enn å vurdere hva de faktisk forteller deg om bedriftens helse? Her får du en rask og enkel innføring i hvordan du kan spare tid og penger ved å automatisere månedsavslutningen.
Fra månedlig panikk til full kontroll? Digitaliser bankavstemmingen og ta økonomistyring og rapportering et steg videre. Få full oversikt og kontroll, og bruk rapportene til å få unik innsikt om bedriftens finansielle status – på daglig basis. Lær hvordan du får bedre overblikk, standardiserte prosesser og sikker dokumentasjon i månedsavslutningen
Bidra til økt verdiskaping – Se hvordan du kan gjøre gode analyser, slik at tjenestene du leverer bidrar til verdiøkning for bedriften. Bruk rapportene til å få unik innsikt i bedriftens finansielle status på daglig basis.
Fra reaktiv til proaktiv – Se hvordan en moderne skybasert bankavstemming være det som tar regnskapsavdelingen din fra reaktiv til proaktiv.
Gjør de ansatte til av aktiv del av bedriftens sikkerhetsforsvar. Gjør dem i stand til å identifisere trusler og opptre korrekt i fall selskapet utsettes for et IT-angrep.
De ansatte skal være en del av sikkerhetsløsningen, ikke problemet.
Hva er Security Awareness Training?
En digital utdannelse som foregår over tid og som har til formål å øke de ansattes bevissthet om it-sikkerhet.
Hvorfor er det viktig?
De ansatte kan i mange sammenhenger være det svakeste ledd. Sikkerhetsløsningene er effektive, men hvis ansatte tar en feil beslutning og klikker på en lenke eller ved en feiltakelse gir bort følsomme opplysninger, kan det være nok til å sette virksomhetens sikkerhet i spill.
Trente og oppmerksomme ansatte kan derimot utgjøre et sterkt og ekstra sikkerhetsforsvar.
For fjerde gang siden 2017 har Basefarm undersøkt skyreisen og skymodenhet for norske og svenske virksomheter. Kantar har gjennomført undersøkelsen «The Cloud Report 2021» med 443 norske og svenske respondenter på toppnivå innenfor IT og ledelse. Rapporten beskriver hva virksomheter legger vekt på i ulike faser av skyreisen. Erfaringene til modne skybrukere kan være svært verdifulle for virksomheter som ikke har startet eller er i tidlige faser på reisen.
– Hva har endret seg og hvordan ser fremtiden ut?
Økonomi- og regnskapsavdelingen utgjør hjertet i en organisasjon, hvor de bidrar til vekst og sunnhet i selskapet. Når tidene er usikre, som nå, ser alle til dem med forhåpningsfulle øyne. De trenger innsikten og rapportene for å navigere seg gjennom et uoversiktlig landskap, og det behovet dekkes av økonomi- og regnskapsavdelingen.
Usikkerheten vi står i, har kastet nytt lys på regnskapsførerrollen. Fra å ha en nødvendig kontrollfunksjon, kanskje oversett og usynlig, har regnskapsførere havnet i sentrum av oppmerksomheten. Regnskapsførere, så vel som controllere og økonomimedarbeidere, skal ikke bare levere på de vanlige rapporteringsoppgavene, men også bidra med nøyaktig, forretningskritisk innsikt til beslutningstakerne i organisasjonen.
Det gjelder spesielt økonomi- og regnskapsmedarbeidere i detalj- og netthandelen. En endret kundeatferd preget av svingninger og uforutsigbarhet, har fått dem på tå hev. Det kommer på toppen av de tungvinte og omfattende internprosessene som preger hverdagen.
Denne e-boken tar for seg:
En gang var det nok å digitalisere. Nå dreier kappløpet seg om hvem som gjør det riktig og utnytter mulighetene teknologien gir til å utvikle forretningsprosessene.
Tar din bedrift de riktige strategiske valgene?
I denne guiden får du vite mer om:
Vi håper det er interessant lesning!
Definerer de virkelige fordelene med Software-as-a-Service, og den enorme utviklingen over tid.
Det har vært et faktum i noen år at Amazon er eller har vært på vei inn i Skandinavia. Senest ved åpningen av den svenske plattformen 28. oktober 2020 har vi sett at Amazons inntreden i Skandinavia ikke bare er rykter, men en avgjørende virkelighet. Amazon.se var den første Amazon-lanseringen i et nordisk land. Dette white paperet er for det skandinaviske markedet hvorAmazon kommer eller nylig har kommet, og du har en nettbutikk. Hvordan påvirker Amazon virksomheten din, og hva bør du gjøre? Bli med eller konkurrer mot den gigantiske markedsplassen? Skandinaviske selskaper må begynne å forberede seg på Amazon. Mange bedrifter har styrke sine netthandelsstrategier og benyttet digitale muligheter. Men enda flere selskaper må komme i gang med sin digitale transformasjon og finne sin plass på globale, digitale markedsplasser, som Amazon, for å møte kundenes stigende forventninger til en shoppingreise tilpasset deres kjøperatferd. Last ned dette white paperet for å få kunnskap om hvordan du selger produktene dine på Amazon eller for å møte konkurransen. White paperet er et samarbeid mellom Maze-One, globale markedseksperter og Dynamicweb.